800 999 טובי כהן מעצבת פנים

עיצוב חדר בת מצווש

עיצוב חדר למתבגרים

מניסיוני האישי, כשהבנות שלנו מגיעות לגיל 12 חלים בהן שינויים רבים.
חוץ ממצבי הרוח, גלגולי העיניים וההסתגרויות בחדר, גם הטעם והסגנון שלהן משתנה. הטעם בבגדים, הטעם בצבעים, הטעם באביזרים המקשטים את החדר (פחות בובות פרווה על המיטה…)
זה הזמן המתאים לרענן להן את החדר ולהפוך אותו מחדר של ילדה לחדר של נערה. עיצוב חדר למתבגרים יכול להיות כהפתעה, כחלק ממתנת הבת מצווה או בשיתוף פעולה מלא עם הנערה.

אז איך ניגשים לעניין?
מהם השלבים ואיך גורמים לחדר להיראות "מהמם" ומתאים בדיוק לבת שלכם?

בניית קונספט
זהו שלב שלרוב מדלגים עליו, אבל, הוא למעשה הבסיס. הוא זה שיעניק לחדר קו עיצובי מסויים ויבדיל אותו מסתם עוד חדר סטנדרטי. לכן, מומלץ בחום להתעכב ולא להתחיל לפני שמדברים, מתלבטים ומחליטים מה יהיה הקונספט.

מהו למעשה אותו "קונספט"?
זה יכול להיות תחביב של הנערה (לדוגמא ריקוד או ג'ודו), אהבה שלה (לדוגמא ים או פרחים), חלום שהיא רוצה להגשים בחייה. זה יכול להיות גם צבע או צבעים שהנערה אוהבת ואז ניתן לבנות פלטה של צבעים אשר מדברים באותה שפה ומתאימים אחד לשני.
ברגע שיש לנו קונספט ברור אנחנו יכולים להתחיל לדמיין, לתכנן ולחלום איך אנחנו מעצבים מחדש את החדר, באיזה צבעים אנחנו משתמשים לקירות ולריהוט, עם איזה חומרי גלם נכון שנעבוד (עץ / מתכת / זכוכית / טקסטיל וכו') ומהי הדרך הנכונה לסידור החדר.

תכנון נכון של החלל
האם הרהיטים (מיטה/ שולחן כתיבה/ שידה וכדומה) ממוקמים נכון בחדר?
האם אנחנו קונים רהיטים חדשים – לדוגמא מיטה רחבה יותר- שיאלצו אותנו לסדר את החדר בצורה אחרת?
נחליט איזה רהיטים נשארים ואיזה מתחלפים, נתכנן מיקום נכון על סמך מידות ונארגן את החלל שיהיה נוח ופרקטי.

יצירת חוויה בתהליך עיצוב חדר בתמצווש
מאחר ומדובר כאן בתהליך שמהווה סממן למעבר מילדות לנערות וקשור לאירועי הבת מצווה, מומלץ ליצור חוויה שתלווה את התהליך.
נדאג לצלם את התהליך בתמונות שאותן נוכל לערוך לסרטון או קולאז':

  • צילום של החדר לפני השינוי ולאחר השינוי
  • צילום של הנערה צובעת / מכינה אלמנט כזה או אחר לחדר
  • תיעוד הקניות עם ההורים

רכישת פריטים חדשים או/ו שיפוץ הקיימים
עכשיו, כשאנחנו יודעים מה הקונספט המנחה אותנו, איזה רהיטים אנחנו צריכים לקנות, איזה רהיטים אנחנו משפצים ואיפה יונח כל רהיט וכל אלמנט אחר, אנחנו יכולים לרכוש את הפריטים.
ראשית, נתחיל ברכישת הפריטים הגדולים (כמו מיטה או שולחן כתיבה) שמהווים את הבסיס לחדר ואז נעבור לפריטים הקטנים יותר (כמו שטיח, טפט, וילונות, כיסוי מיטה) ולבסוף לא נוותר על החלק שאני הכי אוהבת ונותן את הטאצ' הסופי-  רכישת אקסזוריז (כמו תמונות, מדבקות קיר, סל אחסון וכדומה).
חשוב תמיד לראות לנגד ענינו את החדר כולו, לא להתפתות לקנות פריט רק בגלל שהוא יפה בפני עצמו אבל אינו מתאים כלל לקו העיצובי שבחרנו.
הרבה פריטים, בעיקר אקססוריז, ניתן לרכוש דרך אתרי האינטרנט של חנויות עיצוב.

קדימה לעבודה- שלב הביצוע

  • נבחר על סמך המלצות צבעי שיודע לעבוד בצורה מדויקת ונקייה, ננחה אותו באיזה גוון להשתמש בצביעת הקירות ואולי גם בצביעת הדלתות והמשקופים.
  • נתלה את מדבקות הקיר / הטפט / המדפים / התמונות / המראה… (גם במקרה הזה ניתן להיעזר בבעל מקצוע במידת הצורך)
  • נמקם את הריהוט החדש
  • נוסיף את כל האקססוריז

ולא נשכח לצלם!!

אנחנו לפעמים שוברים את הראש מה לקנות להם ועוד למאורע כזה חשוב כמו בת מצווה. עיצוב החדר למתבגרים והפיכתו לבוגר מהווה דרך יצירתית ומקורית לחגוג ציון דרך כל כך חשוב. אנחנו משלבים בתהליך גם חוויה משותפת של ההורה עם הנערה, גם התחדשות והתאמה לסטטוס החדש וגם מקבלים תוצר מוגמר ויפה שיזכיר לנו את החוויה בכל פעם שניכנס לחדר.
המלצה חמה- לא את כל האקססוריז חייבים לקנות… אפשר גם ליצור ביחד עם נערת הבת מצווה משהו מדליק שיהיה בעל ערך סנטימנטלי. דוגמא ליצירת אקססוריז יכולה להיות גם בדמות עציץ מקופסת שימורים:

נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד, תקף כמובן גם לבני המצווה.
מוזמנים ליצור איתי קשר על מנת שאוכל ללוות אתכם בתהליך העיצוב ולעזור לכם לעשות את הבחירות הנכונות.